slagsticks.png

GGzCentraal logo RGB DTP 650x343
Op woensdag 1 juni vindt de jaarlijkse landelijke NVvMT studiedag plaats bij GGz Centraal, Utrechtseweg 266 in Amersfoort, in gebouw de Veste. Deze dag, getiteld: 'De sterkste schakel, muziek als verbindende factor', zal staan in het teken van systemen. Er is een gevarieerd programma samengesteld rond dit thema, met onder meer maar liefst 12 verschillende workshops!

Gastspreker Lukas Pairon uit België houdt de keynote lezing. Hij voert kwalitatief onderzoek uit naar de betekenis die musiceren heeft voor jonge mensen die in gewelddadige omgevingen opgroeien. Zijn lezing ‘Ze zeggen dat muziek hen gered heeft’ is een kritische beschouwing over het spanningsveld tussen de romantische mening dat ‘muziek de zeden verzacht’ en de noodzaak om diepgaand onderzoek te verrichten naar de eigenlijke rol die muziek kan spelen in sociaal-artistiek werk.

Muziektherapeut Jack Verburgt zal zijn nieuwe boek presenteren: ‘Thematische muzieksculpturen, Ik ben, ik ben wat jij niet bent…’, dat hij heeft geschreven met Ines van Deursen en Sander Eggen. Alle deelnemers ontvangen een exemplaar in het studiedagtasje!

Er zullen natuurlijk ook weer posterpresentaties zijn en genoeg tijd om elkaar te ontmoeten.

De kosten van de studiedag bedragen €100 voor leden; €150 voor niet-leden; €50 voor student-leden en €100 voor studenten. Kosten zijn inclusief koffie, thee, lunch, borrel en natuurlijk het boek van Jack Verburgt, Ines van Deursen en Sander Eggen. Bij annulering tot 25 mei wordt €20 administratiekosten in rekening gebracht. Na deze datum wordt er geen restitutie meer verleend. De ledenprijs geldt ook voor nieuwe leden.

Aanmelding via de webwinkel van de FVB en directe betaling via iDeal.
Je kan je inschrijven tot: 25 mei 2016

Accreditatie bij het Register Vaktherapie is aangevraagd.

Voor meer informatie: studiedagen [at] nvvmt.nl.

Workshops

Er zijn twee rondes van elk 6 workshops:

1.1 Zing en groei: een muziek-therapeutische interventie voor het bevorderen van de interactie tussen ouders en jonge kinderen, door Inge Weiss en Joanne Lantink

1.2 Safe and Sound, door Sander van Goor

1.3 “Wie ben ik?“ – Over op zoek gaan naar je kracht, emoties en kwetsbaar durven zijn binnen de muziektherapie, door Karin Martherus

1.4 Muziektherapie met broertjes en zusjes, door Leen Burger-Gelders

1.5 Leve de weerstand, door Albert Berman

1.6 RAAK. (Be)leef in de wijk, door Martina de Witte

2.1 Werken met thematische sculpturen, door Jack Verburgt

2.2 Zing!, door Andrea Hauser

2.3 Het Belevingsconcert, door Eline Hoorweg

2.4 Aangepaste systemen. Wat is er nodig, voor deze cliënt, op dit moment? Door Els Denessen

2.5 Samenspel tussen moeder en dochter, door Channa de Kruijf en Annelies van Wijngaarden

2.6 Systeem in en buiten de muziektherapie, door Karin Eilander